Blinkofant: Unterschied zwischen den Versionen

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== WTF ==
== WTF ==


Wir haben von der Eishalle Kagran eine RIESIGE rote LEDwall geschenkt bekommen.
Recently we got this HUGE led walls
 
Nun müssen die 90.000 pixel zum blinken gebracht werden.
 
Anbei die Doku


[[Bild:ledmatrix_doku_open.png|thumb|400px|right| 1 modul]]
[[Bild:ledmatrix_doku_open.png|thumb|400px|right| 1 modul]]

Version vom 25. März 2012, 16:45 Uhr

WTF

Recently we got this HUGE led walls

1 modul
4 module chained

Doku der pins

  • POUT EQU CENTRO ;the leftmost module will be connected to the POUT-port
  • ATTENTION! The bit positions must not be changed!


  • 8V, 5V, 12V, GND sind auf unseren boards NICHT bestückt mit pins.


pin number function
1 data/clock ? comes back out here (rückleitung schebereigster)
2 data/clock ? comes back out here (rückleitung schebereigster)
3 DatLoad EQU 0 ;data bit for loading data and control data
4 ClkRing EQU 1 ;clock for shift left the whole line
5 ClkLoad EQU 2 ;clock for shift left & loading all selected modules
6 ClkBlink EQU 3 ;clock for blinking (0...off, 1...on)
7 ClkSteu EQU 4 ;clock for shift left & load control data from DatLoad
8 DatRing EQU 5 ;data bit for loading data during ClkRing
9 Reset EQU 6 ;clear all control data
10 OnOff EQU 7 ;turn on/off the whole display (0...off, 1...on) turns off ALL the leds when pulled to ground