Blinkofant: Unterschied zwischen den Versionen

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Each of the 8*9 pixels consists of 5 LEDs = 360 red LEDs per panel<br />
Each of the 8*9 pixels consists of 5 LEDs = 360 red LEDs per panel<br />
300 panels equals 90.000 LEDs++ :)
300 panels equals 100.000++ LEDs :)<br/>
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1 panel full on needs 1.15 AMP @12V


we don't know how to power them yet :)
<strike>we don't know how to power them yet :)</strike><br/>
<strike> we are probably going to use the trafo we got out of the old displays.<br/>needs drehstrom outputs 140 AMP 12V weights 40kg+</strike><br/>
actually we might use a lot of ATX powersupplies<br/>


There is a mailinglist for the blinkofant project see: blinkofant@lists.metalab.at


== Pinout ==
== Pinout ==
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When connecting ONE single panel the following pins need to be connected on the output side:
On the last Panel of a row the following pins need to be connected on the output side:


pin 1 -> pin 8<br />
pin 1 -> pin 8<br />
pin 2 -> pin 3
pin 2 -> pin 3


== Software ==
== Software ==


Aktuelle Testfirmware für den Arduino liegt im GIT von 5uper.net ( git clone git@5uper.net:ledmatrix.git )
Aktuelle Testfirmware für den Arduino liegt im GIT von 5uper.net ( git clone git@5uper.net:ledmatrix.git )
Ein clone des git-repos ist auf [https://github.com/parasew/blinkofanten github/parasew]


    
Es gibt auch eine [http://pastebin.com/7GS76STv für avr-gcc angepasste Version].
 
Schnellshusspinbelegung ala enterhaken:
 
<pre>
    | arduino | panel |
    |---------+-------|
    |    gnd |   gnd |
    |      13 |    4 |
    |      11 |    8 |
    |      10 |    10 |
    |---------+-------|
</pre>
this is the magic:
this is the magic:
    
    
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<pre>
<pre>
ein panel besteht aus 8*9 pixel
ein panel besteht aus 8*9 pixel (8 spalten mal 9 pixel)
8 spalten mal 9 pixel
man schiebt 10 bits an daten rein für jede der 8 spalten
man schiebt 10 bits an daten rein für jede der 8 spalten
9 bits an/aus pro pixel + 1 bit ob diese spalte blinkt
9 bits an/aus pro pixel + 1 bit ob diese spalte blinkt
wenn man das blinkybit gesetzt hat kann man auf pin6 eine clock anlegen die die blinkenrate vorgibt
wenn man das blinkybit gesetzt hat kann man auf pin6 eine
clock anlegen die die blinkenrate vorgibt
</pre>
</pre>
=== Borards ===
* ATTINY2313 .. das wird teuer
* Logic IC für puffer und RX  ? welche?
* 2x mod8 buchse (rj45) ?!  das wird auch teuer..
* kondensatoren
* eventuell stecker für kabelverbinder zum led modul




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|}
|}


[[Kategorie:WhateverLab]]
[[Kategorie:English]]
[[Kategorie:English]]
[[Kategorie:Hauptraum]]
[[Kategorie:Projekte]]

Aktuelle Version vom 13. August 2013, 18:44 Uhr

WTF?

Recently we got these *huge* LED walls.

We disassmbled the monster and now we got ~300 LED panels

Each of the 8*9 pixels consists of 5 LEDs = 360 red LEDs per panel
300 panels equals 100.000++ LEDs :)

1 panel full on needs 1.15 AMP @12V

we don't know how to power them yet :)
we are probably going to use the trafo we got out of the old displays.
needs drehstrom outputs 140 AMP 12V weights 40kg+

actually we might use a lot of ATX powersupplies


There is a mailinglist for the blinkofant project see: blinkofant@lists.metalab.at

Pinout

  • POUT EQU CENTRO ;the leftmost module will be connected to the POUT-port
  • ATTENTION! The bit positions must not be changed!
  • 8V, 5V, 12V, GND are not equipped with pins


pin # function comments
1 data/clock ? comes back out here (Rückleitung Schieberegister) wurscht
2 data/clock ? comes back out here (Rückleitung Schieberegister) wurscht
3 DatLoad EQU 0 ;data bit for loading data and control data wurscht
4 ClkRing EQU 1 ;clock for shift left the whole line CLOCK !!
5 ClkLoad EQU 2 ;clock for shift left & loading all selected modules wurscht
6 ClkBlink EQU 3 ;clock for blinking (0...off, 1...on) clock for blinking of selected rows
7 ClkSteu EQU 4 ;clock for shift left & load control data from DatLoad wurscht
8 DatRing EQU 5 ;data bit for loading data during ClkRing DATA !!
9 Reset EQU 6 ;clear all control data wurscht
10 OnOff EQU 7 ;turn on/off the whole display (0...off, 1...on) turns off ALL the LEDs when pulled to ground


On the last Panel of a row the following pins need to be connected on the output side:

pin 1 -> pin 8
pin 2 -> pin 3

Software

Aktuelle Testfirmware für den Arduino liegt im GIT von 5uper.net ( git clone git@5uper.net:ledmatrix.git ) Ein clone des git-repos ist auf github/parasew

Es gibt auch eine für avr-gcc angepasste Version. Schnellshusspinbelegung ala enterhaken:

    | arduino | panel |
    |---------+-------|
    |     gnd |   gnd |
    |      13 |     4 |
    |      11 |     8 |
    |      10 |    10 |
    |---------+-------|

this is the magic:

SPI.begin();
SPI.setBitOrder(LSBFIRST);
SPI.setDataMode(SPI_MODE0);
SPI.setClockDivider(SPI_CLOCK_DIV128); // biggest divider there is.
...
SPDR = panelData[i];
while(!(SPSR & (1<<SPIF)));
ein panel besteht aus 8*9 pixel (8 spalten mal 9 pixel)
man schiebt 10 bits an daten rein für jede der 8 spalten
9 bits an/aus pro pixel + 1 bit ob diese spalte blinkt
wenn man das blinkybit gesetzt hat kann man auf pin6 eine
clock anlegen die die blinkenrate vorgibt



Borards

  • ATTINY2313 .. das wird teuer
  • Logic IC für puffer und RX  ? welche?
  • 2x mod8 buchse (rj45) ?! das wird auch teuer..
  • kondensatoren
  • eventuell stecker für kabelverbinder zum led modul



1 modul
4 module chained