HSC2011: Unterschied zwischen den Versionen

aus Metalab Wiki, dem offenen Zentrum für meta-disziplinäre Magier und technisch-kreative Enthusiasten.
Zur Navigation springenZur Suche springen
(Die Seite wurde neu angelegt: „== EDUBUZZER == TODO: - mail mitch - sort this list - mailinglist? <pre> - kommen wir damit <10 eier? - wahlen - clifford: lass uns ein XML format spe…“)
 
Keine Bearbeitungszusammenfassung
 
(54 dazwischenliegende Versionen von 9 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
== EDUBUZZER ==
<div style="color:grey; font-size:1.5em;">Hackerspace Challenge 2011</div>
[http://vimeo.com/22751174 Introductional video]


TODO:
- mail mitch
- sort this list
- mailinglist?


[[Datei:GGHC.jpg|right|framed|[http://www.element-14.com/community/videos/1984 Video intro with Mitch Altman]]]


A major [http://farnell.com/ electronic component distributor] suddenly realized that there is a huge market in the hackers and DIY community and founded a affiliated company called [http://www.element14.com element-14] to deal with us guys'n'gals.


<pre>
To get themself known they talked to the [http://en.wikipedia.org/wiki/Mitch_Altman right people] and these people had the right ideas.. and now there is a hackerspace challenge.


[[:Datei:Great_Global_Hackerspace_Challenge-ParticipantPack.pdf|Many]] hackerspaces worldwide were contacted and asked to participate and 30 hackerspaces have joined the challenge.


- kommen wir damit <10 eier?
The hackerspaces got 6 weeks to design something that has '''a microcontroller''' and '''a portable powersource''' inside and can be used for '''education'''.
- wahlen
- clifford: lass uns ein XML format spezifizieren..
- anonymität .. ?!
- der lehrer hat einen aktuellen überblick über die klasse nicht nur alle paar monate wenn schularbeit ist
- im backend könnte man auch die lehrer miteinander vergleichen wer ist der bessere lehrer? % success rate
- kinder können alle antworten und nicht nur der der aufzeigt.
- sind die dinger nicht personenbezogen und daher bruachts IDs.. ibutton? smartcard?
- ausdrucken statt i-buttons?
  - billiger
  - barcode reader




- feedback
=== The EduBuzzer ===
- optisch
- buzzer
- countdown


We will contribute to the project with our own device: ''the EduBuzzer''.


ladestatus der dinger damit der akku nicht mittendrin aus ist!
optionales zubehör?!


The EduBuzzer is a '''very flexible''' hardware thingie that consists of some LEDs, 4 buttons, a beeper and a radiocommunication interface.


der lehrer kann auch am laptop auf den knopf drücken der zum schüler gehört und dann leuchtet der entsprechender buzzer auf
It enables students and teachers with new ways to '''collaborate, play games, have quiz shows, surveys, multiple choice tests and much much much more'''.
so kann verifiziert werden wenn geräte rumgetauscht werden


In fact you can develop your own applications for the EduBuzzer in JavaScript and we will create a place to share your programs with the rest of the EduBuzzer community.


was ist wenn ein schüler die flasche taste drückt.
Progress, details, links and other things will be documented in various places on the Internet, foremost here in the wiki but also at the [http://www.element14.com/community/groups/metalab element14 community website]


[[Bild:Edubuzzer_in_hand.JPG|thumb|256px| The assembled EduBuzzer]]
[[Datei:build_edubuzzer.gif|thumb|256px]]
==== Interesting public documentation ====


The documentation of the project is kept in this wiki:


- welche vorteile bringt das ding?  
* [[HSC2011/Project introduction|Project introduction]] for what the EduBuzzer is, what it can do, and what it consists of
* [[HSC2011/Project history|Project history]] or: how did we even get started with all of this?


argumente dafür
* [[HSC2011/Building your own EduBuzzer|Building your own EduBuzzer]] -- all the details from getting the sources to assembling your devices
- mehr gleichheit
** [[HSC2011/Download instructions|Download instructions]] for those who can't wait to read through the rest of the documentation
- anonym antworten
- gruppendruck entgegenwirken


* [[HSC2011/Hardware|Hardware]] and [[HSC2011/Enclosure|Enclosure]]
* [[HSC2011/Software|Software]]:
** [[HSC2011/Software/Firmware|Firmware]]
** [[HSC2011/Software/EmbedVM|EmbedVM]]
** [[HSC2011/Software/ygor|Middleware]]
** [[HSC2011/Software/Frontend|Frontend]]


wenn man gruppenarbeiten macht kann das gruppenzugehörigkeiten verteilen
* The [[HSC2011/Documentation|picture gallery]] contains moving and still images, from the first prototype to the latest hardware
im klassischen unterricht ist es immer einer gegen alle
* [[HSC2011/Team|About the team]]
die teams werden nicht nach sympathie sondern per zufall zusammengestellt
* [[HSC2011/FAQ|FAQ]] of all the questions that might still remain unanswered


==== Internal documentation ====


* [[HSC2011/Links|Links]] we might follow
* [[HSC2011/Roadmap|Roadmap]] during the competition




----


 
[[Kategorie:Projekte]]
 
[[Kategorie:HSC2011]]
ELEKTRONISCHES AUFZEIGEN
[[Kategorie:English]]
 
  - ich glaub ich weiss es
  - alle drücken die glauben und der zufalls generator sucht einen aus :)
  - aufzeigen getrackt
 
WAHLEN  / UMFRAGE
- anonym
- wir stimmen jetzt über 1 .. 2.. oder 3 ab
  man  kann in dem fall einmal drücken
 
 
 
GRUPPENARBEITEN
- teams per zufallsgenerator bilden
- man sammelt mitspieler für success
- oder andersrum die gruppe die besser wird gibt member ab
 
 
MULTIPLE CHOICE
 
 
 
 
 
 
 
SPIELE?
eine art werwolf spiel?!
 
 
 
 
 
festlegen was muss das device koennen
 
dann katalog von moeglichen anwendungen machen(?)
 
auswertung danach
 
eine art appstore für neue funktionen
 
jeder druck geht an die basisstation und die basisstation entscheidet was zu tun ist.. led einschalten und so
 
 
client auf olpc
 
basisstation auf olpc
 
stackable ladefunktion
 
farbcodes auf gehäuse für DAU lehrer
 
DON'T PANIC aufdruck
 
ding sagt basisstation das die batterie leer wird
 
aufbewahrungsbox mit netzstecker anschluss zum laden der dinger
 
kernelement ist wohl das der lehrer in echtzeit sagt : das war die richtige antwort
das kann das system erfassen und auswerten
echtzeit ist wichtig 
 
 
 
 
plastilin prototyp!
 
 
 
 
**** WHAT TO DO ********
 
 
 
1. hardware design
1.1 microcontreller atmega 168  später attiny
1.2 rf modul
1.3 buttons
1.4 rgb leds
1.5 lipo + usb charger + stepup  / 9v festpannungsregler
1.6 ibuttons
1.7 ein/ausschalter
 
 
+ clifford aber nur wenns überschaubare sessionanzahl gibt
+ flo (aber nur wenn ich passiv mitmachen kann)
 
---
 
 
2. firmware
+ amir
+ flo
+ clifford
+ marius
 
---
 
 
3. case
+ flo
+ clifford
+ amir
 
 
4. software auswertung
am ende soll ein journal rauskommen
session -> fragen mappen
multiple choice online system
moodle integration ?!
QT zwecks portieren und über serielle mit der basisstatoin reden
 
 
 
 
5. softwaredummy für  gerät
+ amir
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. basisstation die am laptop hängt
- arduino shield
 
+ clifford
+ flo
 
 
 
 
to do:
mitch kontakten
milestones
 
 
fragen:
- wie fertig muss das nach 2 monaten sein ?
- reicht es was zu fräsen dun da grosse klobige teile zu verbeuen oder muss das schon klein SMD sein ?
 
 
</pre>

Aktuelle Version vom 1. August 2011, 14:09 Uhr

Hackerspace Challenge 2011

Introductional video


A major electronic component distributor suddenly realized that there is a huge market in the hackers and DIY community and founded a affiliated company called element-14 to deal with us guys'n'gals.

To get themself known they talked to the right people and these people had the right ideas.. and now there is a hackerspace challenge.

Many hackerspaces worldwide were contacted and asked to participate and 30 hackerspaces have joined the challenge.

The hackerspaces got 6 weeks to design something that has a microcontroller and a portable powersource inside and can be used for education.


The EduBuzzer

We will contribute to the project with our own device: the EduBuzzer.


The EduBuzzer is a very flexible hardware thingie that consists of some LEDs, 4 buttons, a beeper and a radiocommunication interface.

It enables students and teachers with new ways to collaborate, play games, have quiz shows, surveys, multiple choice tests and much much much more.

In fact you can develop your own applications for the EduBuzzer in JavaScript and we will create a place to share your programs with the rest of the EduBuzzer community.

Progress, details, links and other things will be documented in various places on the Internet, foremost here in the wiki but also at the element14 community website

The assembled EduBuzzer
Build edubuzzer.gif

Interesting public documentation

The documentation of the project is kept in this wiki:

  • The picture gallery contains moving and still images, from the first prototype to the latest hardware
  • About the team
  • FAQ of all the questions that might still remain unanswered

Internal documentation